Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Z uwagi na postępującą sytuację epidemiologiczną począwszy od dnia 19 października 2020 r. Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje swoje zadania w ramach pracy zdalnej. Wszelkie zapytania dotyczące spraw konsumenckich proszę kierować na adres: lub telefonicznie: 579-948-774
Za utrudnienia przepraszamy
Powiatowy Rzecznik Konsumentów - mgr Monika Ryś
Starostwo Powiatowe w Kłobucku
ul. Ks. I. Skorupki 46
42-100 Kłobuck
pokój nr 215
tel. (34) 310 06 76, 579 948 774
e-mail:
Godziny urzędowania:
- Poniedziałek: 9:00 - 15:30
- Wtorek: 9:20 - 16:00
- Czwartek: 10:00 - 15:30
- Piątek: 7:00 - 15:00
Powiatowy Rzecznik Konsumentów wykonuje zadania jednostek samorządu terytorialnego w zakresie ochrony konsumenta.
Do zadań Rzecznika Konsumentów należy:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi miejscowo delegaturami Urzędu, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów, oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
- w sprawach o wykroczenia na szkodę konsumentów jest oskarżycielem publicznym w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia.